Контрольна робота з теми «Образне слово поетичного модернізму» Пройти тест Прізвище учня Клас 1. У 1903 році помітним явищем у літературному житті стала поява періодичного видання: а) « Світ»; б) « Українська хата»; в) « З -над хмар і долин»; г) « Дніпро». 2. Творчість Миколи Вороного стала першою декларацією ідей та форм: а) неоромантизму; б) імпресіонізму; в) символізму; г) футуризму. 3. До визначальних рис неоромантизму належать: а) Змалювання не подій, а вражень, почуттів, викликаних подіями; психологізм, ліризм; пейзаж є засобом змалювання внутрішнього світу персонажа; пластичність, ескізна манера письма, звукопис, гра кольорів, світлотіней, натяків; промовисті художні деталі; б) Напруга переживань, динамізм ситуацій; бурхлива реакція на бездуховність суспільства; колоритність персонажів, психологізм; схильність до контрастів, гіперболізації, відсутність прикрас, фрагментарність письма; в) Психологізм, емоційно-інтуїтивне пізнання світу, прагнення до повноти буття, виявлення людського потенціалу, спроби поєднати ідеал з життєвою правдою; у центрі зображення — яскрава, неповторна особистість, що протистоїть сірій масі; г) Культ краси, прагнення дослідити незбагненну суть життєвих явищ життя; милозвучність поетичного слова, головний художній засіб — символ. 4. Провідний мотив поезії «Чари ночі»: а) оптимістичний погляд на життя; б) краса літньої української ночі; в) сенс людського життя; г) краса життя і кохання. 5. Художні засоби наявні в рядках поезії Миколи Вороного „Блакитна панна”Ось вона вже крізь блакитьМайорить,Довгождана, нездоланна...Ось вона — Блакитна Панна!..Гори, гай, луги, поля —Вся земляЇй виспівує: "Осанна!": а) метафора, оксиморон, риторичні оклики; б) епітети, персоніфікація, риторичні оклики; в) уособлення, метонімія, риторичні оклики; г) анафора, епітети, риторичні оклики. 6. Прийом обрамлення використано в такому творі Олександра Олеся, як: а) «З журбою радість обнялась»; б) «О слово рідне! Орле скутий!»; в) «Чари ночі»; г) «По дорозі в Казку». 7. Прочитайте уривок з вірша « Чари ночі» :Поглянь, уся земля тремтитьВ палких обіймах ночі,Лист квітці рвійно шелестить,Траві струмок воркоче.У рядках НЕ використано такий художній прийом, як а) порівняння; б) метафора; в) персоніфікація; г) епітет. 8. Визначте головну думку драми-феєрії „Лісова пісня”: а) одвічна проблема реалізації творчої особистості; б) перемога вільного високодуховного життя над обивательщиною, буденщиною; в) проблема соціальної нерівності людей; г) проблема збереження природного середовища. 9. У якому творі Леся Українки піднімається проблема людини, природи і мистецтва: а) „Contra spem spero”; б) „Лісова пісня”; в) „Стояла я і слухала весну”; г) „Мріє, не зрадь”. 10. Який вірш Лесі Українки починається вибухом протесту ліричної героїні проти хвороби, яка сковує духовні й фізичні сили: а) „Contra spem spero”; б) „Лісова пісня”; в) „Стояла я і слухала весну”; г) „Мріє, не зрадь”. 11. Дорога в Казку з твору Олександра Олеся „По дорозі в Казку» — це символ: а) нездійсненної мрії; б) творчості, фантазії; в) духовних поривань до кращого життя; г) обману, хибного шляху. 12. Головний герой твору ВІН Олександра Олеся «По дорозі в Казку» уявляє себе: а) яструбом; б) орлом; в) соколом; г) жар-птицею. 13. Для Юнака ( «По дорозі в Казку») дівчина сплела вінок з : а) маку й терену; б) папороті і маку; в) маку і жита; г) терену і барвінку. 14. Юнак обіцяв, що приведе всіх у Казку, де панує день і сонце золоте, а ще говорив, що там живуть люди («По дорозі в Казку»): а) щасливі; б) безтурботні; в) незвичайні; г) крилаті. 15. Події в драмі-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки розгортаються в такій послідовності: а) Перелесник обіймає вогнем вербу —Мавка повертає людську подобу Лукашеві — Мавка пробуджується від зимового сну —до лісу приходить Килина; б) Мавка пробуджується від зимового сну —Мавка повертає людську подобу Лукашеві —Перелесник обіймає вогнем вербу —до лісу приходить Килина; в) Мавка повертає людську подобу Лукашеві —Перелесник обіймає вогнем вербу — до лісу приходить Килина — Мавка пробуджується від зимового сну; г) Мавка пробуджується від зимового сну —до лісу приходить Килина —Мавка повертає людську подобу Лукашеві —Перелесник обіймає вогнем вербу. 16. У центрі якої поезії змальований узагальнено-ідеалізований жіночий образ: а) «До моря» М.Вороного; б) «Інфанта» М.Вороного; в) «Чари ночі» О.Олеся; г) «З журбою радість обнялась…» О.Олеся. 17. Розгорнута відповідь на запитанняУ чому перемога і що стало причиною поразки головного героя драматичного етюду «По дорозі в Казку»?