Складне речення. Пряма мова. Діалог Пройти тест Прізвище учня Клас 1. Котре із поданих речень складне: А. Знову луна пішла від того дзвінкого удару, а її сосна жалібно застогнала. Б. Отже, вночі в ту сітку й заплуталась старша коза Лиска. В. У тім бору, між корінням великої сосни, зробила на осінь Моховинка собі хатку. Г. З поміччю своїх родичів вона вибудувала собі гарнесеньку хатку, наносила повну хижку запасів: сушених грибків, меду, в’ялених ягідок, корінців, суничного чаю. 2. Вкажіть складне речення, частини якого поєднані безсполучниковим зв’язком: А. Заблудити вона не могла ніколи, бо ту сосну легко пізнати. Б. Мала довгу вовночку, що, мов шовком, вкривала все її тільце. В. Через те вони й будують такі манісінькі хатки, що навіть удвох там не можна зручно поміститися. Г. Вона лежала зі спутаними ногами, голова також застромилася в поплутані мотузки. 3. Вкажіть серед поданих речень просте (розділові знаки пропущено) А. Настав теплий ранок дихає свіжістю земля. Б. Кленовий листочок покружляв у повітрі й упав у калюжу. В. У лісі сльозяться крихітні струмки розквітає кожна квітка. Г. За селом починався гай і вузенька стежка вела через нього. 4. Визначте речення, у якому допущено пунктуаційну помилки А. «Книги – морська глибина, » - так писав І. Франко. Б. Хворий відповів: «Дякую, мені вже набагато краще». В. Світить нам у віки пророцтво Тараса: «Не вмирає душа наша, не вмирає воля». Г. «Як ти себе почуваєш?» – запитав лікар хворого. 5. Вкажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки А. «Чи не час нам в дорогу?», - спитав тато. Б. Син сказав: «Я вже вивчив уроки.» В. «Три біди в людини: смерть, старість і погані діти». - говорить народна мудрість. Г. «Яких же я людей бачу?» - одказує Кармель. 6. Вкажіть схему, яка відповідає реченню (розділові знаки пропущено)Ти наше диво калинове, кохана материнська мово вигукує Дмитро Білоус А “П?” – а. Б “П”, – а. В “П…” – а. Г “П!” – а. 7. Укажіть варіант з пунктуаційною помилкою в діалозі АЗустріла черепаха орла та й каже:- Навчи мене літати.- Навчу,- погодився орел. Б– Здорова була, лисичко – сестричко!- Здоров, вовчику – братику!- А де ж це ти взяла саночки?- Зробила сама, відповіла руда. В- Чому ти у хаті тримаєш лелек? - Олег запитав.- Весна вже близько, крила підлікували пораненим птахам, - відповів Андрій. Г- Люди кажуть, що будь-яка квітка у віночку щось означає, - сказала бабуся Галинці.- А що означає ось ця червона квіточка? – запитала дівчинка. 8. Укажіть правильний варіант запису діалогу АНа пшеничному полі діти зустріли діда Матвія.- Здорові були дідусю!- Здрастуйте!- Як живете поцікавились.- Нічого собі! ББіля магазину чекають люди.- Який хліб привезли? - Запитує бабуся.- Чорний відповіли їй.- Ні, дитино. Чорним хліб не буває. В- Мамо,то льони цвітуть?- питаю.- То Дніпро, - каже мама.- А чого він такий синій?- Від неба, дитино. Г– «Доброго ранку!» – каже дівчина, одягаючи на голову вінок.– «Доброго ранку, Марино». 9. Вказати серед запропонованих речень складні (декілька правильних відповідей), розділові знаки пропущено А. Сонце останній раз освітило землю та впало за гору. Б. Була чудова й сонячна пора золотої осені. В. Усю мою душу й сили віддам за тебе матінко мила моя. Г. Як спить мала травиця травиці дощик сниться. Д. Летять у вирій дуже дикі гуси а я слонам привіт передаю. 10. Указати речення ( їх декілька), у яких правильно розставлено розділові знаки (декілька правильних відповідей) А. Спустився вечір і малеча розійшлася по домівках. Б. Великі хмари холодом нагусли, червоне листя падає в гаю. В. Журавлята, жалкували, що ростуть вони поволі. Г. Відцвіли голубі матіоли, згасло літо, на жовтих полях. Д. Ліщинові кущі позадирали списи, по списах дощ стікає, а вітер обтікає. 11. Вкажіть речення (їх декілька), у яких правильно розставлені розділові знаки А. Раз мені казала мати: «Можеш мов багато знати, кожну мову шанувати, та одну із мов усіх щоб у серці ти зберіг». Б. «Довіку мене зігрівало святе відчуття, що лиш рідна земля може дати нам силу життя,» - говорила Любов Забашта. В. Часто мене питають: «Любиш ріки, і річечки, і потічки?». Г. «Які надумав відкривать моря?» - питаю у малого капітана. Д. Нам річка сказала: - «Ходімо у весну, бо крига вже скресла і плесо заграло». 12. Вкажіть речення (їх декілька), у яких пряма мова знаходиться перед словами автора (розділові знаки пропущені) А. За багато віків Київ пережив і побачив немало говорив дуже емоційно юнак. Б. З'ясуйте, що поєднують сполучники: однорідні члени речення чи частини складного речення сказала вчителька. В. Дідусь сумно промовив сонце останній раз освітило землю та впало за гору. Г. Дівчинка притулилася до мами й промовила стиха сплети мені віночок із найкращих квітів на Землі. Д. Дівчинка запитала а що означають ці червоні квіти у віночку?